Khamis, 21 Oktober 2010

TaK Mati PUn Kan...

tetiba je kan tajuk ni... tapi ada kena mengena dengan dialog ni ye....  

ok dialog ni terjadi semasa kami makan malam semalam.....

abang long  :   ibu.. tadi kat sekolah abang makan epal...
aku             :  mengiakan dan mendengar dengan minat sambil menyuap nasi ke mulut

abang long  :  epal tu tak payah potong je...  makan satu biji yang besar...  

aku             :  mendengarkan saja apa yang dia nak luahkan 

abang long  :  abang makan semua abis...  

aku             :  biji dia buang tak

abang long  :  tak.... abang telan je....   
                     ayah... kalau makan biji epal bolehkan...  tak mati pun kan...  




aku            :  memandang kepada suami ku yang senyum-senyum kambing dan sambil mengiakan apa yang anak sulungnya katakan...


nota  :   aduh... duhai anak ku...



Catat Ulasan