Selasa, 26 Oktober 2010

SaNtaU AnGin

hari sabtu aritu aku di rumah mak... biasala.. kalau dah jumpe mak macam2 perkara kami bualkan  dari hal kecil ke hal besar... citer lawak.. citer harian..  of kos korang pun samakan.. tengah2 masak tu tetiba mak citer..


mak  :  eh ko tau kesian mak usu ko
aku   :  nape
mak  :  dia kena santau angin..  kata orang yang dia p berubat tu la
aku   :  terdiam... dalam hati istifar terkejut
mak  :  masa tu mak tengah masak. .sekali dengar orang bagi salam.. assalammualaikum... 
           nasib baik aku kunci pintu belakang.. orang tu datang kat belakang pintu rumah..
           pastu dia bagi lagi salam.. assalamualaikum... aku dahla tak nampak tak pakai cermin mata... pastu    
           nampak macam orang terbongkok je jalan..  ingat nenek tua mana
          Tapi... dari suara tu macam kenal...

orang  :  kak... aku la..
mak   :  la ko ke Sariah..
orang :  ye kak
mak   :  napela ko..



 Gaya nenek bongkok berjalan


begitulah dailog2nya...

menurut mak..  mak usu kata orang tu buat tangkap pinggang... kesian mak usu... nak baring pun sakit...  mula dah pergi hospital.. . cek denggi pun takda... lagi pun kebetulan taman kat rumah dia orang tengah banyak kena denggi...   doktor pun suruh balik sebab kata takda sakit...  


pastu selera makan tau tau jela... mesti takda selera... kesian... dia kata tak lalu makan... mak kata rasala sikit... abah pun kata ko kena lawan balik.. tak leh lemah...  




nota:  nape masih lagi ada orang yang busuk hati..


Catat Ulasan