Selasa, 19 Oktober 2010

PePahaT dAn MEntAranG

petang ni nak bercerita pasal pepahat dan mentarang...  hari ni aku banyak plak berceritakan.. tapi tak pe sebab memang tak da kerja... gi pun apa salahnyakan.. hahahhaha.. sesuker hati aku je kan kan kan..

tengahari tadi kami berdiskusi mengenai pepahat dan mentarang... dua-dua spesis ni adalah spesis siput...  walau ape pun aku tak pernah makan dua-dua jenis ni walaupun mentarang ni banyak dijual di sepanjang jalan masa aku balik kampung rumah nenek... orang jual tak pernah rasa niat di hati nak tengok atau berhenti nak beli.. muweh weh wehhh...


member aku sorang tu kata pepahat ni sedap... waaa... sedap ke...  masa rehat tadi siap sruh dia klik carik gambar kami nak tengok...  gitu rupenya...

meh layan gambar gak.. aku search kat internet gak.. hiks



ni gambo pepahat yang belum masak




ni pepahat yang dah masak bercili 


ni gambor mentarang..


nota:  bila aku nak merasa??

Catat Ulasan