Khamis, 12 April 2012

KeRanG BuLu..

korang pernah makan kerang bulu??
yup kerang ni memang berbulu
besaq2 weh..
lagi2 la sekarang ni bulan mengambang
memang besaq2

ari ahad yang lalu
abahku suruh gi pasar malam kat taman rumahnya
jadik hamba sebagai anak pun pergi membeli
disuruhnya beli 3 kilo
hambanya menurut perintah

mahai ko rege kerang bulu ni..
pehtu aku tanya la juga siput sedut
besaaaaqq
sekilo berapa..
dia kata..
setengah kilo RM6 henggetttt
humanghaiiihhh
pastu agaknya dia perasan akunya reaksi
pastu dia kata siput besarrr
errrkk ada kena mengena ke rege ngan saiz
dah la tanya sekilo dia bagitau setengah kilo

gambar takda amik
ada nampak kat google tadi
tapiii.... 
banyak kuar gambar lain
terus tak jadi..
korang search la sendiri

abah siap rebuskan tok aku untuk dibawa pulanggg
muweh weh weh... abah tolong rebus ko.. pastu siap kopekkan sekali
baguss sangat kan..
pastu kelmarin aku masak.

aku tumis bawang putih bawang merah, tumbok cili + belacan
walllah kooooo sedapp.. pastu terjunkan je kerang tu...
sekali en somi dah makan..
aku mula tak nak makan... (makan malam)... sekali
tetiba rasa nak la... bila baru rasa 4 ulas kerang (ulas ke???)
entam jela

sekali..
anak lelaki ku....
prrrrrrrraaannngggg
semua barang2 cawan hiasan atas rak tu jatuh kat atas meja yang mana
di bawah tu adalah kerangggggggg



notakaki:  sib baik rasa jugak... kalau tak kempunan nak menunggu hari


Catat Ulasan