Khamis, 5 April 2012

kAKi EmPaT...

malam di kala nak tidokan si anak

ibu:  kat skolah pagi tadi aisyah belajar pe
aisyah:  tak belajar pe
ibu:  tipulah
aisyah:  hehehe... ok ok... jap aisyah belajar tulis.. baca... tengok tv...
ibu:  kaler takde?
aiysah:  takder..
ibu:  lagi?
aisyah:  cikgu tanya... apa haiwan dua kaki... ayam... itikkkk..
ibu:  ooo....  burung pun ye jugak
aisyah:  taaakkkk.... taaaakkk... cikgu tak cakap pun..
ibu:  apalah..
aisyah:  pastu cikgu tanya siapa tau haiwan 4 kaki ape...
         :  saya.. saya... saya cikgu...
         :  pastu cikgu kata haa aisyah apa dia..

sekali korang nak tau ape jawapan dia bagi...
dalam pala otak aku
kalau budak-budak takat baya aisyah ni
mesti la kata
kucing kaaa
lembu kaaa
kambing kaaa
kuda kaaaa
kannn
betul tak...

ttttaaapiiiiii

aisyah dia bagi jawapan...



buaya daaaaa

pastu cikgu pun bagi lolipop kat aisyah

ibu:  ooooo  lolipop yang atas meja tu cikgu bagi sebab aisyah dapat jawapan buaya la ye
aisyah:  iyeeeee...



notakaki:   menjangkau lebih otak dia


Catat Ulasan