Khamis, 28 Oktober 2010

LAin YanG JaDi

semalam ngada-ngada sms ngan en suami tanya menu apa nak masak malam ni... hahahha.. ngadakan.. walhal aku tak pernah pun plan nak masak apa.. selalu balik je buka peti sejuk terus je keluarkan bahan basah terus masak... time2 tu terus idea datang...  kiranya buat je la apa yang ada..

bila dah sms jawapannya adalah mengecewakan... jawapannya adalah ntah la bu... erkk...  buang sen betul.. hahahaha....  pastu aku balas wokeh la camni buat...  ikan kembung rebus direndam ngan air asam... pastu sup sosej letak kentang... sambal belacan ngan ulam...  

tapi bila balik semuanya jadi lain............

macam biasa petang ada makan petang......  goreng kopok je








pastu lauk plak... siakap kukus






ikan siakap yang tengah direndam




antara rencah yang diletak bersama siakap


pastu.. sambal belacan... sudah..  malas nak banyak2 semalam.. hahahaah...



nota:  tak pernah nak planning masa apa



Catat Ulasan