Selasa, 19 Oktober 2010

HuJunG minGGu HarI tu..

sori la frens...  citer ujung minggu hari tu baru aku nak citer ek.. tak kesah la kan... ape pun.. akunya blog kan... hiks..

anyway.. ujung minggu hari tu memang telah direncanakan untuk pergi ke rumah mak aku kat MERU..  sebab dan tujuan adalah nak hanto balik barang-barang yang aku pinjam masa buat opes house hari tu..   haih nak pakai barang aku manala cukupnya... jadik apa lagi.. pinjam sama emak lee...

jam 1.15 gitu kami keluar dari rumah...  keluar pun singgah lagi kat bengkel.... husband jumpa kawan dia...  ada orang nak tukar enjin katanya...  rezeki tu...  so kami pun duduk la dalam kereta punyalah lama... ngantuk u... dahla panas2 musim sekarang ni kan... 

pastu sampai umah mak dalam kol 1.00 gitu.. kami dah la tak makan lagi...  sib baik tadi aku beli roti bagi anak-anak makan dalam keta je... sampai umah mak.. mak pun tak masak.. ada nasik goreng je... takpe la.. tapi mak sruh masak.. apa lagi masak je la...

selesai bab masak dan makan dalam kol 3 gitu.... mata ni tak larat... mau tido.. ok la lelap kejap la... tak lama pastu dengar abah buat sesuatu di dapur... apalah abah tu buat... bau kari dah sampai ke luar rumah..  masak kuah gulai....

aku pun p dapo... abah tanya ko nak makan capati ke??  takpe la.. cewah2 kunon... tapi kalau dah ada bebenornya mau aja makan laaapppp masok molot...  sekali abah kata ni tepung... uli.. huwah wah wah wah... waaaa i kena uli tau... uli......  hmmm dalam terpaksa ala uli je la.. aku pun tuang tepung.. semua ke?? semua la abah kata... aku ok kan aje.. sekali aku tuang... abah kata.. eh tinggalkan sket...  ait tadi kata semua... muweh weh weh weh... betuah punya anak (aku yang kata dalam hati) keh keh keh..

ok set..  dah tuang tepung... pastu tambah air... garam.. abah kata jangan banyak sangat air nanti susah nak canaikan dia... wokeh... aku pun uli2 buat doh... sekali taraaaaaaaa.... senangan banget.... ku ingatkan susah mana dahh... hiks...

ok setel doh dibuat dan telah dibulat2kan... pastu abah tenyeh kasik leper... mak masak.. abah siap pesan ngan mak basahkan ngan kain basah...





buat seperti gambar di atas... (sekadar hiasan).  alah buatkan aje... abah kata kasi dia menggelembung... va va va.... ngat senang je nak goreng2... rupanya kena buat cenggitu la pulak eh...  baru tau.. hahahaha...





taraaaaaaaaaa.... dah siap... lebih kurang cengginila rupanya.... makan bersama kuah dal yang abah masak....ngeh...  dah siap makan-makan... kami balik rumah dalam kol 6.30 petang...  mata ngantuk sih dok dalam keta... rasa mau lelap ja...

hermmm aisyah suka sama ini capati... malam tu pun balik dia makan lagi...  pasni leh buat sendiri la....  sonang jo... tapi bila??? keh keh keh..

nota:  leh tak i buka kedai capati??


Catat Ulasan