Khamis, 4 November 2010

SeMoGa SeLamaT PeRgi & BaLik

entry ni khas untuk mak dan abah...    jika mengikut jadual... waktu sekarang jam 3.40 dah tiba dekat Jeddah dan terus ke Mekah...

mak ngan abah dapat pergi menunaikan haji tahun ni...  mereka ambil pakej haji dari Misbah Travel & Tours...  mak dan abah dah pergi.. aku pulak bila???  memang terasa teringin sangat untuk pergi ke sana...  rasa rugi kalau tak pergi ke sana...  

tiba di rumah mak dalam jam 10.30 malam gitu...  apa lagi berbual dengan mak dan abah.. nenek..   mak dah pesan agar kejutkan dia jam 2 pagi...  memang rasa tak lena je dia tido..  aku bagitau mak.. awal sangat tu mak.. kol 3 pun takpe.. bole lagi.. sempat...  mak kata a'ah kan sempat.. walaupun nak buat beberapa sembahyang sunat...  

ingatkan mak memang setuju jam 3... tapi aku dengar hmmm jam 2 dah bangun dah...  aku pun turun bangun sekali... walhal masa untuk bertolak ke Kelana Jaya adalah jam 4 pagi..  

jam hampir 3.40 pagi..  anak-anak telah ku kejutkan..  mak ngan abah pun dah siap2...  kemudian kami bersalaman...  huk huk hukk... sedih pulak... salam ngan mak.... peluk makkk...  salam ngan abah juga...  masih ada sisa-sisa nasihatnya kepada kami 3 beradik.. hehehe...  

adik no 2 lelaki melaungkan azan...  syahdu je dengar... haih sedih hati dengar...   selesai.. kami pun bertolak dengan 3 buah kereta...  tiba di Kelana Jaya jam 4.40 pagi..  memandangkan abah ngan mak amik pakej...  maka petugas pakej mencari ahli jemaah supaya berkumpul di tempat yang mereka tetapkan...  

masuk je di tapak perkumpulan tu... dari jauh seorang wanita 

wanita   :   Assalamualaikum... ya Haji...  Haji Misbah kah...

(wanita ni bertanya ala-ala loghat arab).. suka dengar...

soalan itu telah ditujukan kepada suami ku...  masa tu aku ingat menyahut.. tapi jarak aku dibelakang tidak mengizinkan... nanti rasa terjerit pulak suara ni...  jadi kurang sesuai...  suami ku termangu-mangu tidak tau soalan itu ditujukan kepada beliaukah...  hehehehe... sekali baru dia perasan mak ada pakai tanda Misbah Travel dan baru la dia mengiakan.. hehehe...

selesai daftar mak ngan abah... kemudian diberi tag nama pula...   sembang2 lagi sambil tunggu... dah suruh abah duduk sebab tau penat...  tapi abah tak mau pun..  aku pulak terpaksa balik dulu... rahimi nak sekolahkan...

gitulah... sampai rumah je dah azan subuh.. tapi rembat anak-anak suruh tido dulu menggunakan sisa-sisa masa untuk tido.. selalu jam 7 baru kejut abang long...  gitulah al kisahnya yang menyebabkan aku ngantuk pagi tadi... tapi sampai petang ni aku masih tak tido pun... cuma rehat tadi adala baring-baring kejap kat sofa...



nota:  bilala aku dapat pergi agaknya....  



Catat Ulasan