Isnin, 1 November 2010

JaGunG...

sabtu hari tu tak g mana-mana dok rumah ja...  anak aku yang sulung kena p sekolah pasai ganti tok cuti raya haji nanti... sama jugalah dengan en suami... 

macam biasa rumah dah kemas...  kain baju sudah ku basuh...  then masak.....



TARAAAAAAA...  ada 7 mangkuk semuanya.

1.  sup sayo campo... spesel pasal aku letak jagung... sedap u... sedap sebab air jagung..
2.  masak lemak cili api petai
3.  sambal belacan
4.  ulam kacang botol
5.  ulam erm ape ek.. yang kat sawah padi tu ha.. ala2 teratai tu..
6.  ikan kembung masak kicap... kuahnya aku siram je... hehehe..



ni gambo jarak dekat sup jagung tadi tu ye..
jika suke leh taburkan bawang goreng..



en suami balik dari keja terus buka tutup tudung saji dan dia buat2 terperanjat sebab dalam sayo ada jagung...  dia kata dah 7 tahun kawin tetiba ada jagung dalam sayo.. muweh weh weh weh... bukan aku tak nak buat tapi anak aku elergik ngan jagung... dia orang akan berak2 cirit...... kesian.. tapi la nih depa dah besaq... senang sket..




nota:  buat weh.. sedappp ....
Catat Ulasan