Jumaat, 26 November 2010

N AgAin????

haiyoo semalam jadi lagi kesalahan yang lagik besar...  lagi maha dahsyat... lagi dan lagi.. tapi bukan silap aku wokeh...  silap akak sorang lagi...  tapi al sedia maklum...  dia mana mau ngaku...  always ingat dia tu PERFECT and SMART....  tapi tetap ada kerja yang tak boleh buat wokeh....  don't know la nak kata camne...  hanya orang-orang yang tertentu saja yang tau....  not PERFECT wokeh....  


al kisahnya...  ni pun rentetan cerita di bawah...  selagi tak hantar email tu selagi tu ada kisahnya...  tapi ni adalah kisah penutup.....  kisahnya draf email adalah dibuat oleh bos aku ngan bos akak tu... dia orang berbincang... jadi aku leh kena taip...  fine la tak kisah pun bab taip menaip ni... pejam mata pun boleh.. ceweah kunon riak la pulak...  eh tapi takat taip tu tak kisah lagi pun memang sedia maklum tu keja aku....  

pastu my boss dah cakap...  email ni dah okey... so aku boleh sendkan email ni kepada bos AAA tapi pakai address bos akak tu...  so aku rojer pasal arahan itu... bos aku pulak kata jangan email sekarang tapi email jam 4 ke 4.30 nanti ke 5 ke...   so aku pun note le kat kepala ni...  


jam 3.50 petang aku pergi ke bilik akak tu sebab nak send email tu pakai adress bos akak tu..  biasala akak tu masa tu tengah kelam kabut...  bzzzz....  masa nak send tu.. haih baru le terperasan... nak pakai reply ke... nak pakai new ke...  tolak menolak dan pening bincang2 ngan akak tu.... sekali aku buat keputusan kena juga jumpa boss aku yang ada kat dalam bilik meeting tu...  aku tak mau buat kesilapan kali ke 2 wokeh...  matik aku nanti karang...  


setelah diterangkan dan diconfirmkan semula dengan boss aku puas hati dan mula la nak mengesend...  aku pun pakai PC boss akak tu...  mak aih... pesal lembap je dia punya PC...  aiyooo... pastu dia aktifkan pop up pulak...  errrkkk nyusahkan betul... pastu aku tak leh nak buat copy paste kat email dia... hampeh  tak leh pakai...  aku bagi tau akak tu... sekali aku pun buat kat PC akak tu....   so aku suruh akak tu buka akaun boss dia..


aku pun dengan pantas buat...  dah siap tinggal nak send je aku panggil akak tu... ye la weh takut weh dah la email tu nak hantar kat bos AAA....  besar wehhh...  pastu cc kat semua yang besar-besar... mau kena kerat leher aku ni kalau salah lagi weh...    pastu dengan ucapan bismillahhirrahmanirrahim.....  aku mengesend email tu...  dengan tarik nafas lega aku kata lega dah send....  dan dah setel satu bab yang telah memBEBANKAN aku...  


TAPI....  nak dijadikan cerita....  

aku buka email boss aku... sekali aku nampak kat inbox nama akak tu yang naik dan bukan nama boss dia...  hhhhhhhhhaaaaRUUUUUUU.....  kesalahan lagi besar weh besarrrrr.....  masa tu tetiba fon bunyi dan aku terus angkat...  aduhhh kontraktor ni pulak...  kena layan la pulak.. dengar dia bebel lagi...  


lepas janji dengan kontraktor tu akan telefon semula esok pagi dia pun letak...  aku pulak terus meluru melompat bilik akak tu...  kak ****...............   macam mana niiiii.. email tadi pakai akaun akak bukan boss akak...  haruuu....  pastu dengan kelam kabut.. aku dah takut dah..  rasa menonggeng masa tu...  masa tu berpeluh dah...  stresss weh stresss... ni stress tahap terlebih dah ni....  







akak tu macam bengang je... dia kata macam mana leh pakai dia punya email pulak walhal dia buka boss dia punya...  arrrggghhhh....   payah la kalau bercakap ngan orang tak paham ICT nih...  leceh...  hek elee.. macam la aku tak tau dia dok sharing ngan dia punya boss.. of kos la pakai dia punya id...  not boss dia..   giles betul....  arrrghh dia tak nak ngaku kesilapan dia dan tak nak ngaku kebodohan diri sendiri...  (maaflah terlebih sudah aku nih)  tapi inilah realiti orang yang menganggap dirinya PERFECT....  


kesudahannya...  akak ni call sana call sini nak suruh delete email tu...  yang boss AAA punya call dia punya PA...  suruh delete that email...  haru betul...  bos AA punya pun delete gak...  akhirnya setel...  setel tau nape...   dia kata ada kesilapan teknikal... chettt  ni bukan kesilapan teknikal wokeh... ni kesilapan diri sendiri..  kesilapan orang tak tau ICT yang tak mau ngaku...


last sekali aku yang kena bebel... akak tu bebel kat aku... dah ko pergi dalam bilik tu taip semula.... hek eleeee... bodoh.. ha geram aku...  kalau aku taip semula mana tau kot tersalah apa lagi ke.. karang aku gak yang kena...  aku amik keputusan buka kat tempat aku senang...  pastu aku send....  huh lega... tepat jam 5.30 petang... segala-galanya selesai.....    baru aku rasa aman nak balik.... nak pergi terkucil pun aku tahan tau... huh..



nota:  diri aku pun tak PERFECT..

 


3 ulasan:

La Dolce Aiyun berkata...

hehehe...sabar k..i know who akak 2..

Unknown berkata...

huwah wah wah... memang sabar wokeh..

.:Yana:. berkata...

i pun tau akak tu...
hehehehe...