Selasa, 23 November 2010

RaYer HaJi

Raya Haji tahun ni aku balik rumah mak mertua ku di KEDAH... lagi pun memang turn sana pun... jadi dah plan dalam kepala nak masak laksa masa raya nanti...  barang-barang keperluan dah diorder ngan adik ipar sruh dia beli...  sekali dia bagitau..  dia tak dapat beli.. bunga kantan, daun kesum dan daun selum dan laksa basah...  yo korang nak tau.. laksa basah kat KEDAH TAKDA WEHHHH.... TAKDA....  aiyakkk...  jadi aku bawakla dari rumah..


gambar google jek



sampai di rumah mertuaku... ermmm dalam tengahari tu dah leh makan dah...  kejap jekkk....  mak mertua tak pernah tengok laksa basah ni... dah tu kebetulan la pulak husband aku beli laksa yang pendek-pendek tu ha...  yang mak mertua ku lagi best....   dia kata aku buat laksa singapura..  hiks... mak mak...  mak mertua ku pergi cerita aku buat laksa singapura masa kat rumah kak ipar... masa tu kak ipar aku buat kenduri...  hadeh... orang dok pakat tanya laksa singapura tu camner.. mak mertuaku pun kata... laksa dia celur air panas je..  kuah sama gak macam kuah laksa biasa...  ada letak nenas lagi...  aku pun tak tau camne mak mertua ku leh terpikir kata tu laksa singapura... kepada penduduk kampung maafkan je la ye...


adik ipar aku lak wat sate...  vavava... sate...  tapi kuahnya takda... hahahaha.. kelakor je... sate abis kuah takda..  gambar tak ambik pun...  malas...








nota:  laksa singapura???  nak buat laksa jgn lupa letak petis udang ye... sedap wehhh



Tiada ulasan: