Khamis, 13 Januari 2011

SoRy.. IbU LuPeR...

memang menjadi kebiasaan akulah yang akan menguruskan rumah... akulah yang menguruskan anak-anak juga... akulah tukang pemerhati anak-anak juga...  akulah cikgu yang garang kepada anak-anak juga... akulah SINGA dan TARZAN kepada anak-anak juga....  kah kah kah... tukang masak apa yang anak order pun aku juga...  kadang suke hati je dia orang mengorder apa nak makan...

macam semalam dalam kereta...  tetiba si aisyah kata... ibu...  aisyah ni dah lama tak makan laksa... dalam hati adeh.. budak ni memang suke mengorder...  aisyah kata lagi...  ibu buatlah laksa...   aku lak haih suke hati je order ye...  tapi memang jenis tak sampai hati juga kadang...  buat tetap buat....  so malam tadi lepas masak nasik, tengok dan ajar abang long buat kerja sekolah aku terus zassss SUPER DUPER WOMEN & MUM buat laksa...

sebenarnya al kisah super deper women & mum tu akulah tu... kadang kita tetap terlupa...  ini kisah hari isnin hari tu....  macam biasa semua dah siap... dah siapkan abang long... aisyah... buku-buku bang long sudah ku check dalam beg untuk kali kedua... buku sekolah pagi dan juga petang...  sapu tangan juga telah disediakan.. air untuk bekalan begitu juga....  so siap sarapan tunggu ayahnya... dan terus pergi sekolah... 

tapi..... ntah macam mana hari tu pulak hp 012 aku tak boleh buat panggilan huhuhu sudah tamat tempoh maaa.... pastu hp 019 pulak bateri habis maa.... aku memang malas nak charge hp hahahaha....  aku try call hubby...  haiiiyaaa... batery low.....  try lagi... haiyaaa....  padam terus...  aduhhhh... aku terus fikir... haih macam mana abang long nanti...  IBU LUPA BAGI DIA DUIT BELANJA....  ok ok tarik napas wokeh...  aku biarkan dulu hp tu bateri dia kasi up sket...  tak lama pastu aku try call hubby ok ok dapat...  aku bagitau dia aku lupe bagi bang long duit belanja....  hubby kata laaa ibu lupa ka.. ya laaa....  lupa...  dahtu hubby kata takpa nanti dia p sekolah bang long balik...

nasib baikla sekolah tu dekat ja... dalam satu kawasan pagar sekolah jugak....  tapi al kisahnya...

bang long dah nangis pelan-pelan kat tempat duduknya....  hahahaha...  sebabb....  dia takda duit belanja...  hahahahaaa....  Sory... ibu lupeee......  haih ibu... ibu...

balik aku tanya bang long nangis ye ibu tak bagi duit... dia angguk2... tanya lagi.. cikgu ada tak masa tu... dia kata takda....  tanya lagi nape nangis...  abang seluk poket takda duit...  aiyooookkkk....  haih kesian...  aku rasalah kan musti dia pk....  apalah dia nak makan tengahari ni...  musti lapa...  kekekeke...


notakaki:  sejak hari tu memang ada duit spare kat dalam beg dia... so kalau aku terlupa dia leh amik duit spare tu.....

Tiada ulasan: