Rabu, 5 Januari 2011

HeRan bin AjAib

aisyah pun dah bersekolah tahun ni.... dia masuk tadika kemas....  aku memang bekalkan dia botol susu sebab dia memang still minum susu lagi...   tapi masa start hari pertama sekolah...  balik aku tengok botol susu yang aku bekalkan dalam beg tidak dibancuh susu dan masih berkeadaan serupa seperti pagi tadi....  aku tanya pada aisyah...   

aku    :   aisyah tak minum susu ke
aisyah :  tak
aku     :  napa tak minum?  aisyah tak mintak ke?  cikgu tak bancuh ke?  (bertalu2 soklan aku tanya)
aisyah :  sebab....  aisyah tak nak...

aku masih berperasaan pelik


hari kedua

aku still bawakkan lagi botol susu dia...  tapi masa balik sekolah tu aku tengok cikgu tu bagi balik tin susu...  dan aku tengok keadaan botol susu aisyah... ait... tak minum ke budak ni....  

aku       :  aisyah tak minum susu ke?
aisyah   :  aisyah tak naaakkkk... (panjang jawapan dia)
aku       :  sebab??
aisyah   :  sebaaabbbb aisyah malu...  
ayah     :  malu???  malu kenapa??
aisyah   :  seeebaaabbb  nanti kawan-kawan aisyah nampak.... 
aku       :  kawan aisyah tak minum susu ke?
aisyah   :  taaakkk....  kawan-kawan tak minum susu pun
ayah     :  ooohhh... aisyah malu.... dulu aisyah tak malu pun
aisyah  :   seeebbbaaabb aisyah dah besar...   aisyah minum kat rumah je


notakaki:   dia memang suke guna perkataan SEBAB

Catat Ulasan