Selasa, 19 April 2011

Apa??? TaK naK KahWin....

ini adalah kisah insan terpilih...  adalah untuk pedoman kita bersama

perbualan telefon

J:  kat mana
S:  kat rumah la lepak2... pesal 
J:  jom tolong aku...  nak tangkap orang nih.. tapi aku panggil JAIS dulu la
S:  hmm kat mana tingkat brapa
J:   tunggu kat bawah dulu 

sambil tertanya-tanya siapa tu...  si suami pun berkata nak p tangkap orang khalwat
astafirullah....

si suami balik dari tempat kejadian pun bercerita

suami dan jiran-jiran datang ke tempat kejadian bersama JAIS.. senang kerja dan cerita...  mula-mula ketuk pintu..

mangsa perempuan:  datang buka pintu dan tanya ye ada apa
jiran dan JAIS       :  ramai-ramai di depan pintu...  kami syaki dan terima aduan rumah ni ada bawa masuk lelaki jadi kami nak buat pemeriksaan....
mangsa perempuan:  tak boleh nak buat apa dan terpaksa memberi kebenaran masuk rumah
jiran dan JAIS       :  mencari-cari mangsa lelaki...  sementara 2 orang lagi tunggu di pintu takut mangsa lelaki lepas lari...
JAIS                     :  sambil sepak-sepak almari plastik dan rasa macam ada orang kat dalam almari plastik tu...  sekali ya betul...  okeh okeh dah jumpa dia nyorok kat sini...
JAIS                     :   sambil buka zip pintu almari sikit-sikit dan sambil snap gambar mangsa lelaki (untuk dijadikan bahan bukti)

mangsa lelaki dan perempuan di soal 

JAIS bertanya kepada lelaki   :  apa awak dah buat...
                                             lelaki tak menjawab sebalik mendiamkan diri
JAIS bertanya kepada perempuan  :  dan mengaku dia orang baru sahaja selesai...  (faham2 ye)
JAIS bertanya kepada perempuan  :  awak nak kahwin tak dengan lelaki ni...
perempuan                                 :  mengangguk kepala tanda mahu
JAIS kepada lelaki                       :  awak nak kahwin tak dengan perempuan ni
lelaki                                         :  menggelengkan kepala tanda  TAK MAHU... TAK MAHU WOKEH

JAIS pun mengambil bahan-bahan bukti yang lain termasuk kain....  pakaian... dan juga cd.......


apa????  tak mahu kahwin....  korang....  cerita di atas baik dijadikan tauladan dan panduan kepada rakan-rakan... kalau dah jadi macam ni....   siapa juga yang malu... lagilah kita yang perempuan...  apa pun yang paling penting dalam kehidupan kita ni adalah agama....  pegangan agama agar dapat menghindarkan diri kita dari terjebak seperti kejadian ini......

di mana nak letak maruah diri???....



notakaki:  ^^%%$***#@


Catat Ulasan