Khamis, 24 Februari 2011

CamEroN - Hari PeRtaMa...

perjalanan kami bermula dari Putrajaya...
berkonvoi 3 kereta...
janji ngan kak ipar jam 8.00 pagi akan bertolak..
tapi biasalah kan.. hahahahha..
kami ni sering lambat..
sebab...  
semua aku je kena siapkan... 
ngan anak-anak lagi..
ngan baju lagi
ngan bekalan lagi..
adoi yai.. memang mencabar tahap kesabaran
SETERES mak pagi-pagi...

en suami senang je...
dia order saja
kata seluar dia dah masuk??
masuk berapa helai..
charger dah masuk??
chager hp dia masuk tak??
aayookkkk
u see.. semua i tau..

kak ipar aku dah call jam 7.45... 
mak ndak dah siap ke... belum lagi
ait bila nak betolak ni... karang sampai kol berapa
jap japp... tinggal mak pak dia je tak siap
anak-anak dah siap..  
cenggitu la ayatnya..
ahaks..

aku pun apa lagi menambahkan ke super duper powerran aku
untuk siapkan semua tu..
last sekali... siap juga jam 8.10 pagi dan terus turun dari rumah..

8.15 kak ipar aku sms pulak.. dah siap ke
dah kami dah turun.. tinggal tunggu pak ndak buang sampah 
dan amik kereta kat sekolah.. lambat la pulak
pak ndak tu en suami saya ye..
sekali kak ipar aku kata dia orang betolak dulu la..

ok aje..
sementara tu..
snap gambar bebudak ni yang tengah tunggu ayahnya tak sampai sampai..


perjalanan bermula..
en somi jalan ikot highway guthrie... pastu masuk kat rawang
sebab kak ipar kata ikot jalan lama
hmm lama pun lama la.
tapi perjalanan memang lama
sebab convoi ngan drebar yang bawak kereta teramat berhemah
adoyai.. 
sila bersabar ye Puan Aziah..

kami singgah makan sarapan pagi di Sabak Bernam
takda snap gambar pun..
perjalanan diteruskan dengan penuh berhemah..
cuaca panas..

kemudian singgah beli buah
kat mana tah lupe pulak
beli jambu
aku beli jambu batu dan jambu air..
ssluuurrrpp..
hahahaha
semua rege yang aku beli RM45 hengget wokeh
en suami ku terkezut
tapi aku buat buat bodoh je sebab aku yang bayorr
tak kesah la...

perjalanan diteruskan lagi... 
terus terus dan terus... waduh ikot jalan lama ni amat menguji kesabaran
pastu dan la bengkang bengkok
kona sane kona sini
sib baik naik wira turbo
mula cadang nak bawak kancil
tapi aku kata kepada en suami
yang kita ni ada muatan lebih
muatan lebih tu ape
hmm anak buah kami tu tumpang di belakang
sebab keta kak ipar aku tak muat wokeh
ahakss..
so cancel naik kancil

kemudian singgap berenti jap kat
air terjun hape tah..
tak hengat nama pun
tapi boleh layan gambar ye..

(haih gambar nanti la ye... lembap pulak dia nak donlod ni haaa)


perjalanan diteruskan lagi..
sekali en suami kata..
ish sempat ke ni minyak ni.
waduh kok gitu sihh..
yang tukang conduct jalan tu dah la slow..
sekali aku kata kepada en suami
apa kata kita tutup air cond.. lagi pun cuaca redup.. angin pun kuat
seronok masa tu..
pastu kita potong je... terus je jalan
terus ke tanah rata.. nasib baik dia setuju
dengan kepantasan membawa kereta dan dengan minyak yang nak kehabisan
akhirnyaaa...

nampak sign board tanah rata... baru aku menghembus nafas lega..
sepanjang perjalanan berdoa tau..
biar sampai ke tanah rata...
alhamdulillah..
pastu isi minyak kat shell...
boleh senyum ye..
terus terus dan terus

dalam kol brapa tah baru sampai di RPP
Rumah Peranginan Persekutuan Cameron Highlands..
kami amik bilik biasa saje
sebab haiyaa.. penuh wooo..
pastu makan tengahari dengan bekalan yang dibawa
dan pastu rehat sampai petang...

petang tu kami pergi pasar malam kat Cameron tu
pasar malam kat situ ada pada hari Sabtu..
gambar pun tak amik
malas hahahah

belah malam plak...
makan apa yang dibeli kat pasar malam
pastu rehat-rehat..
sembang-sembang..
cuaca sejuk..


notakaki:  mahap ye gambar nanti dulu..






 


Catat Ulasan