Khamis, 15 Mac 2012

SeSampai Di Kedah...

ye saya cuti di kedah..
sesampai di rumah mak mertua adalah pada hari sabtu tengahari
telah pun berbincang dengan en suami supaya makan di luar
saya tau mak mertua saya memang tak akan masak
penat wokeh..
perjalanan jauh tetiba sampai nak masak pulak

en suami setuju
tapi....
tapi........
ttaaaaaaaapiiiiiii...
pada mulanya saya dah bertanya en suami kita nak makan di mana
masa tu tengah melalui deretan kedai2 makan
tapi en suami kata nanti kedai kat dekat rumah mak mertua
tapiiiiiiiiiiiiii
tutupppppppppppp
tutupppppppp wokeh
panas hati ni
dah nak masam mencuka dah ni

sampai di rumah mak mertua
salam-salam letak beg buka tudung terus pergi ke dapur
satu haruman yang tidak menyenangkan
di dapur... dan juga keadaan memang tidak menyenangkan

haih dalam hati dah ngutuk-ngutuk
berkerut muka ada menahan busuk di hidung pun ada
sakit hati pun ada
haiiiyakkkk tensen mak nak oiiiii
memang dah agak dan tau dah

en suami perasan akan perubahan pada diri saya wokeh
dia pun tolong buang segala mak nenek
dalam peti pun sama
macam tong sampah wokeh

yang mana basinya
yang mana berairnya
yang mana berulat berketik-ketik
geli wokeh



notakaki:  dah tau dan dah agak dah..
Catat Ulasan