Jumaat, 16 Mac 2012

JaLan-jALan LanGKawi

memandangkan en somi yang bawa kete
i duduk sebelah je
bukan jadi ko pailot pun
kak ipar yang kat belakang tukang baca pete

sampai satu simpang
eh eh nak g mana
nak kiri ke terus
kiri ke terus
sekali terus

terus makanya kami jumpa
Makam Mahsuri dulu...
Rege tiket:  Dewasa RM5...kanak-kanak: RM2.50
ting ting tinggg...
kak ipar dan en somi kata eh dulu free...
pastu dulu takda pun pintu masuk camni..
bleh terus nampak makam mahsuri tu terus

ni gambar kami kat porch depan tu
sementara menunggu en somi parking kete

amik gambar lagi..
apatah nama ni
ala yang tarik tu hahaha
ni dah diubah suai menda ni..

perjalanan masuk menuju ke Makam Mahsuri tu
ada plak dia letak haiwan-haiwan..
rasa macam kat zoo plak
tak kesah la kan...
pastu anak aku yang no 2 tu kata
ibu aisyah tau tu burung ape...
burung ape aku tanya
hantu burungg....
hahahaha kami ketawa wokeh
hai yakkkk
kata kat en somi ni anak sapa ni
tak ngakuuuu
takuttt ada hantu burung wokeh
orang yang dekat ngan kami pun ketawa


ini budak sambil sebut hantu burung...


okeh jalan lagi baru jumpa makam mahsuri..
tapi tak amik gambar la pulak
makam dia dah dicantikkan

ok terus jalan lagi 

ni gambar kat tiang bawah rumah mahsuri


ni gambo kat dapo mahsuri

nak jugak begambo

ni kat perigi tu ye
kat tepi perigi ni ada orang jual air perigi mahsuri
erm?????
sumber air tu???
yang pasti dulu en somi kata dia pakai cedok nipah kot lupe lak
pastu masa tengok kat blog ceera dia pakai macam tong putih
ni dia sudah tukar pakai baldi itam so sudeh dibarukan..


berangan jap kat pentas ni...


oklah cukuplah sikit-sikit cerita kat Makam Mahsuri


notakaki:   sambung lagi.......


Catat Ulasan