Jumaat, 16 Mac 2012

LanGkaWi Kami DaTang....

kami bertolak dengan kete kak ipar
sampai ke Kuala Kedah
naik feri kat situ..
tiba di sana..
ala.... feri jam 7.30 pagi dah terlepas..
jadi kena naik yang jam 8.15...

tak pela
rege tiket, Dewasa RM23... kanak-kanak RM17 hengget...
ting ting ting....



ni rupe tiketnya..
Kami naik Marine Star II..
Feri yang ni besar jadik takler rasa ombak hayun2 sangat
korang faham kan..
tak faham sudeh....




ni gambar kami sekeluarga... dan tu nampak plak sket muka kak ipar... dia bawa sorang je anak dia.. yang lain sekolah da...


perjalanan amik masa dalam 45 minit kalau tak salahla...
sempat tido wokeh hahaha


2 orang budak yang tak pernah naik feri dan Langkawi
siap tanya Langkawi tu jauh ke?...


Sesampai di Jeti.... masing-masing menggeliat...
masuk di perkarangan Jeti..
kat situ dah ramai penyewa kereta yang tunggu
yang mencari mangsa
muweh weh ahahahahaha

ko tak payah sebok nak carik
dia orang yang dapatkan korang
terus ada 1 lelaki tu menuju kepada en somi
dia kata..  nak sewa kete?

en somi kata nak wira..
sekali dia kata ala ni kenari pun bole
kalau banyak mcam ni
muat ni.. kecik2 je orang ni

nak tau pesal dia kata cenggitu
yela sebab dia ada kenari ja
hahahahaha
rege kenari RM70...
ting ting tingggg....

ok bolehla..
tanya dia ada minyak tak kereta tu
sekali dia kata
nak abis tu
semalam orang pakai
leh caya?  tak leh caya korang
nak tau pesal..
dia kepak meter minyak tu weh
kami jalan cari petrol pam pun tak abis2 pun
jadik kesimpulan kami isi RM10 ja..

ok nantikan seterusnya cerita ya...


notakaki:  baru lepas dari rumah




Catat Ulasan