Jumaat, 9 Mac 2012

CoTi SkoLah

minggu depan coti skolah
seminggu....
mula2 dulu plan nak g bercuti2 bersama family
tapi...

huarrrgghhh amat berdukacita hokey
sebabnya
tetiba abang dia suruh husband ku bawa mak g sepital
hok aloh

akak yang dekat ngan umah mak tu tak bleh suruh ke
kan cuti sekolah
cikgu tu
adehhh sakit
sakit hati wehh

dulu bulan 12 laki aku gak kena bawak mak dia
la ni pun kena gak ke
bila masa kami nak cuti bersama-sama

none ado la harapan
aku amik cuti sampai rabu sajer wokeh
tak moh lama2
sakit...
banyak sakit semua sakit
mental, fizikal, luaran, dalaman dan hati
muweh weh weh weh
waka waka blous waka waka(hahaha saje je takde kena mengena pun)

tapi...
ada satu permintaan ku untuk en somi
nak g langkawi
tapi tak tau le jadi ke tak
takot mak dia tak bagi
selalu gitu

tapi minta-minta
ada rezeki... ada peluang
haih duit aku wokeh..
suke hati la nak pergi


cerita lain di sebalik cuti

aku:  bos tak nak cuti?
bos:  tak nak saya nak cuti bulan lain
aku:  sambil angguk2... dan sengeh
bos:  awak tak nak cuti ke
aku:  naaaakkk.... panjang nak aku wokeh
bos:  bila?
aku:  isnin, selasa, rabu
bos:  sambil nganga... (hahahaha)
aku:  boleh kan dato? (hahahaha  buat2 muka kesian)
bos:  boleh...  eh awak tak nak sambung ke khamis jumaat
aku:  tak nak lah bos... lama sangat tak nak lah  (sebenarnya tak nak balik umah mak mertua lelama)

motip:  syuuuuuttt....diaaammm arrrrr



notakaki:  paksa rela
Catat Ulasan