Selasa, 29 Oktober 2013

SeCaWaN Kopi...


al kisah adalah di Kedah...

memandangkan aku balik Kedah dari Jumaat dan malam tadi dalam kol 12 baru sampai di sini.

so kisah beberapa tajuk selepas ini juga adalah di Kedah..


kisah ini adalah di mana aku dan en somi pergi ke satu gerai

sementara nak menanti jam pukul 10.30 kami lepak-lepak dulu walaupun aku dah sarap di rumah tadi..

menanti 10.30 tu sebab nak g pejabat tanah...



sesampai di gerai..

aku order teh tarik dan en somi order kopi o...



 yes... saiz cawan adalah sebesar ini...


en somi amik seketul kuih....

lepak sembang2 bagai... jam dah kol 10.00 pagi gitu....

lagi pun tetiba perut kami lakik binik memanggil seruan untuk ke tandas...

muahahaha... tak senonoh betui...


En Somi:  pakcik kira ni brapa....

Pakcik:  seringgit enam kupang...

aku:  muka terkejut.... dan eh salah kira ke pakcik ni(dalam hati)...

En Somi:  ha.... brapa pakcik

Pakcik:  seringgit enam kupang....  (mesti pakcik tu kata pekak ka hahahaha - memandai je aku nih)

En Somi:   air ni berapa...

Pakcik:  5 kupang... kalau jauh dari kedai 8 kupang...


en somi pun bayar dan kami pun beredar dari situ...

dalam kereta.... kami berbincang ingatkan salah dengar ke salah kira ke pakcik tu

murah deeeee.....  air kopi o secawa 5 kupang mana nak dapat de...



notakaki:  bleh kaya dan gomok kalau dok kedah...











Catat Ulasan