Jumaat, 1 November 2013

LaKsa VS DaUn Asam GeluGoq


ye... meh ceq nak creta ni

daun asam gelugoq(gelugur/asam keping) pernah tengok tak?



ni daun asam gelugoq


korang buat laksa pernah taruk menda daun ni tak?




pergghhhh..... laksa utara...

 

aku sure banyak yang tak pernah

mana taknya.. susah dapat kot daun ni...

biasa kita pakai asam keping dia je kan...

aku pun pasal pak mertua yang tanam..

tak pernah seumur idop aku yang 33 tahun ni makan daun ni ko

haih kesian kan..... batak rasanya..


nak tau apa rasa daun ni...

dia masam-masam.... sluupppp...

korang kalau letak daun ni tak payah dah letak asam limau

terangkat kooo..... memang terbaiklah...

cer korang bayangkan bila daun ni dihiris ditabur dalam laksa

sekali suap.... masam2..... 

wahhhh kecoq ayaq lioq.....


 
suka pakai laksa ready made ni...

kat Kedah takda ko....

kak ipar aku siap kata ok sedap... ok sedap....

mak mertua aku plak tak pernah tengok laksa ni..

hmmmm...




notakaki:  weh korang cubalah.. kalau jumpa daun ni jangan lupa letak dalam laksa...

terangkatttttt......





Catat Ulasan