Isnin, 24 September 2012

KeRaBu BuNga + PucUk BetiK


Menu malam ni nak buat
Kerabu Bunga + Pucuk Betik
mana dapatnya menda alah ni sume

semalam nenek aku datang kat umah mak
so masa tu aku ada di rumah mak la kan
jadik ape lagik
tapau le sket


pahit memang le pahit
tapi ko sedappppp
aku ngan en somi memang suke kerabu



ni contoh google bunga betik


Bahan
Bunga betik & pucuk betik
belacan
air asam
garam
gula
kelapa
cili idup + cili api
serai
halia
kelapa parut


Cara Masak
Rebus bunga betik & pucuk dengan asam keping untuk ilangkan pahit
tapi macam en somi aku tak nak ilang pahit tu
dia suke yang pahit pahit tu
jadik layannnnnnn


kemudian tumbuk semua bahan2 yang lain.. 
gaul dengan asam jawa dan kelapa
rasa secukup rasa




notakaki:  sedap wehh



Catat Ulasan