Khamis, 9 Februari 2012

May... I... Go....

ini kesah anak kedua yang nak praktis bercakap

situasi...
dah masuk tido dan baring nak tido..  sebelum tido biasanya dia akan bercakap dengan banyaknya... dan macam-macam... ada je lah yang nak disembangkannya... sampaikan si ibu ni selalu kata dah la tido esok nak sekolah dah tak larat dah ni...

aisyah:  ibu.... esok aisyah nak kena sekolah petangkan
ibu:  hmmmm  (tak larat wokeh)
aisyah:  ibu... kalau sekolah petang nak panggil apa tu... 
ibu:  ustazah... ustad.... (memahami ayat yang si anak nak cuba cakap)
aisyah:  oooo....  kalau sekolah petang tak boleh cakap MAY I GO TO TOILET kan ibu..
ibu:  heh mana boleh...
aisyah:  bistu nak kata apa... ustazah... boleh saya pergi tandas..
ibu:  ye....


notakaki:   bila dah diajar bahasa inggeris cenggitu la jadiknya..
Catat Ulasan