Khamis, 10 Mei 2012

PePeRikSaaN...


hari ni adalah hari terakhir
anak ibu yang sulung periksa untuk sekolah pagi
huh lega..

hait ibunya ke yang lega?
ye la...  mana tak leganya..
risau wokeh..
macam aku plak yang nak amik periksa
of kos la...
risau kalau anak tak dapat menjawab dengan sempurna
tapi bukanlah harapan tu setinggi gunung... (cewah)
cuma mahu yang terbaik..

kalau korang tak caya
cer tanya mak-mak sekarang

hari pertama
abang long perika BM dan Mandarin
petang balik dari KAFA aku tanya dia
along... periksa tadi susah ke senang
mula dia diam
pastu dia kata sambil tangan picit dahi
ada.... pening skit...
erkkk..
aku tanya susah ke senang
dia kata pening plak.. yela bahasa mandarin
so fineee...

hari kedua..
pendidikan islam dengan matematik
abang long ada..
oh ada sakit sket..
mak aihh..

hari ketiga..
sains, spelling, ngan apatah tah hengat
dia bleh salahkan aku
apa pasal ibu tak ajar along yang rencana BI tu..
hek eleeeee
ngok aku yang kena tau

hari keempat hari last iaitu hari ni..
pendidikan kesihatan dan lukisan
cikgu dah bagi tajuk
so malam tadi design2 sket2 apa yang perlu dibuat untuk lukisan
amik soklan mudah....
lukis corak pembalut hadiah
idea ibu:  ko amik siling seposen, dua posen dan lima puluh sen
the buat bulat2.... pastu buatla bertindih2 kaa..
latar belakang kaler kuning..

muwah wahwa wah wahhh
idea malasssszz..



notakaki:  maybe next week KAFA pulak kot... masih belum dapat jadual lagi nih..


Catat Ulasan