Selasa, 18 Oktober 2011

Ibu mErtUaku....

gengs...


entry2 sebelum ni aku ada menceritakan yang mak mertuaku sakit jantungkan
beliau buat pembedahan sebelum puasa...
kemudian dah sihat keluar sebelum raya..
tak lama lepas raya...
rasanya adalah dalam 3 minggu kot dah balik rumah kak ipar
pastu dia masuk balik hospital..


SEBAB??
mak mertua dia tahan kencing...
jadi bila tahan kencing...
hmm paham2 jela...
pastu...
kencing dia berdarah..
sebab dia tak nak makan...
usus dia berdarahla.. luka
jadik gastrik.......


dugaan...
banyak dugaan..


kemudian masuk balik dalam hospital...
dah masuk dalam hospital...
macam2 jadik..


mak mertua dia tak nak bergerak
makan pun dia tak berapa nak
dia kata dia pahit mulutla..
lenguhla..


lenguh dan tak larat sebab dia tak nak makan
jadik dia tak larat..
macam mana nak bergerak...
mak.. mak...


dalam pada tu... dia dapat penyakit tibi pulak
ya Allah.....  
satu penyakit pulak masa tu...
mak mertua ku macam takda semangat dah nak pulihkan diri dia
dia macam rela duduk je kat hospital...
tak nak balik pun tak pe..
mak... mak....
hmm masa tu tak tau nak buat apa dah..


anak-anak bukan marah mak..
tapi kami nasihatkan mak sebab sayang
nak mak sihat bukan nak mak sakit...


masa tu doktor sendiri kata
makcik malas bergerak...
anak beranak dah tak tau nak buat apa..
sebenarnya semua terpulang pada mak..


akhirnya... hampir 2 bulan berulang alik hospital
mak mertua ku keluar juga hospital
dan balik kampung....


pesan kat mak..
balik kampung kena makan
kena rajin berjalan.... rajin bergerak
jangan tidur saja..
Catat Ulasan